Welkom!

Welkom op mijn website! Ik probeer telkens weer persoonlijke gedichtenspinsels te plaatsen en haal daar veel voldoening uit. Reacties zijn van harte welkom!

Update juni 2011: eindelijk is het zover: mijn eerste gedichtenbundel is verschenen! "Het is wit en het rijmt" is te bestellen via mijn uitgever www.boekscout.nl. Klik op het boekje voor meer informatie. Ook verkrijgbaar via alle erkende boekhandels. Een groot deel van de opbrengst van "Het is wit en het rijmt" komt ten goede aan Topsport for Life, een stichting die geld inzamelt voor het Erasmus MC Rotterdam t.b.v. onderzoek naar hersentumoren.
De gedichten in de bundel zijn nieuw en staan niet op deze website, dus laat je verrassen...;-)


2 mei 2010

Vuilnis


We zijn zo braaf in afval scheiden
Plastic, papier, GFT
Maar als vuilnismannen niet meer rijden
Doen we domweg niet meer mee

Kleine moeite: afval tassen
Vullen met je eigen zooi
Je hoeft geen stappen aan te passen
Blijft de buurt ook langer mooi

Vol begrip waar ’t over gaat
Gaat men feesten in de stad
Eigen troep gooi je op straat
“Meenemen – echt hoor, dacht je dat?

Morgen wordt het toch gedaan
Niemand die het nu nog ziet”
Zo blijft het dagen stinkend staan
“Nou da's mijn probleem toch niet?”

Beschaamd na zulke rotzooidagen
Over dit ‘volwassen’ gedrag
Hoor ik m’n jongste verbaasd vragen
Of dat echt nou zomaar mag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten