Welkom!

Welkom op mijn website! Ik probeer telkens weer persoonlijke gedichtenspinsels te plaatsen en haal daar veel voldoening uit. Reacties zijn van harte welkom!

Update juni 2011: eindelijk is het zover: mijn eerste gedichtenbundel is verschenen! "Het is wit en het rijmt" is te bestellen via mijn uitgever www.boekscout.nl. Klik op het boekje voor meer informatie. Ook verkrijgbaar via alle erkende boekhandels. Een groot deel van de opbrengst van "Het is wit en het rijmt" komt ten goede aan Topsport for Life, een stichting die geld inzamelt voor het Erasmus MC Rotterdam t.b.v. onderzoek naar hersentumoren.
De gedichten in de bundel zijn nieuw en staan niet op deze website, dus laat je verrassen...;-)


8 juni 2010

Vaarwel


Dit is geƫindigd zoals het begon
Met een simpel en open gedicht
Ik wou dat hij het nog lezen kon
't Is speciaal aan hem gericht

Vele verhalen over en weer
Vonden elkaar via Internet
Bijzonder, leerzaam en elke keer
Werd email in vriendschap omgezet

Zijn bijnaam daar was Grote Boer
Vanwege z’n kracht en leven
Hij vond dat eigenlijk best wel stoer
Ik kon hem geen ongelijk geven

Met humor en ook wel eigenwijs
Kritisch en vol genegenheid
Heeft hij wachtend op z’n laatste reis
Zich berustend hier op voorbereid

Hoe kun je een omhelzing geven
Als je niet binnen handbereik bent
Maar alles wel is opgeschreven
En daarom veel van iemand kent

Wat moet je tegen iemand zeggen
Die je nog nooit hebt ontmoet
Hoe is een afscheid uit te leggen
Als je alles via email doet?

Zijn tijd kwam helaas toch nog best erg snel
Zoals hij het zelf had verwacht
Ik zeg u bedankt en dan nu toch : vaarwel
Dag Bigie Buru, rust vredig en zacht




Ter nagedachtenis aan Johann Wolfram uit Suriname, veel te vroeg overleden op 75-jarige leeftijd, 2 juni 2010.

3 opmerkingen:

  1. .... Hier word ik helemaal stil van...
    Veel sterkte Bea met het verlies van je vriend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit heb je prachtig verwoord, Bea! Hopelijk helpt je dat ook bij de verwerking van dat verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem14/5/11

    Een leven geleefd vol met echt liefde.
    Echte liefde geen herinneringen.
    Herinneringen geven een glimlach.
    Laat door te glimlachen zien dat zijn leven geliefd was.

    Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen